Laurea magistrale in Consumer Behaviour: Psychology Applied to Food, Health and Environment

Università Cattolica del Sacro Cuore Facoltà di Psicologia
Laurea magistrale in Consumer Behaviour: Psychology Applied to Food, Health and Environment

This master's programme, focused on consumer behaviour: psychology applied to food, health and environment, aims to train psychologists to understand and modify health-risk behaviours, lifestyles, and consumption behaviours. Students will acquire knowledge to collaborate with health professionals, food technologists, nutrition experts, scientists, and policy makers in the fields of health promotion, nutrition, and sustainability. The programme emphasizes methodological skills in qualitative and quantitative research, as well as in managing and interpreting data for intelligence initiatives on consumption and health behaviour. The overarching goal is to prepare experts who can contribute to prevention, clinical and rehabilitation settings, social communication, and business consultations, all with a focus on behavioural changes for better health and sustainable living practices.

Sede
Iscrizioni
Partenza
Fine
Cremona

Contenuto del Master

Il Master in breve

The international graduate degree programme in 'Consumer Behaviour: Psychology Applied to Food, Health and Environment' aims to train psychologists who are experts in understanding and modifying health behaviour, lifestyles and consumer behaviour. A distinctive feature of the graduate degree will be the integrated view of the psycho-social and contextual processes that orient and determine the behavioural choices of individuals and their communities from a One Health perspective.

Finalità del Master

The graduate will be able to work in prevention, clinical and rehabilitation, social communication, and business consulting contexts primarily engaged in understanding and modifying health-risk behaviours, lifestyles and consumption behaviours. Thus, graduates will acquire the basic knowledge and vocabulary necessary to converse with health and social care professionals, food technologists, nutrition experts, scientists and policy makers, marketing experts engaged in health promotion, nutrition, and the promotion of sustainability. Furthermore, students will acquire advanced methodological skills related to qualitative and quantitative research, as well as to the management and interpretation of 'big data' for conducting intelligence initiatives on consumption and health behaviour.

Ammissione al Master

Si ringrazia:
Classifica
2024
2025
QS World (Rank)
505°
442°
QS European (Rank)
158°
140°
QS Southern Europe (Rank)
23°
Classifica
2025
Reputazione Accademica
24,2
Reputazione degli Allievi
27,6
Reputazione degli Insegnanti
35,5
Citazioni della Faculty
19,2
Faculty Internazionale
15,5
Studenti Internazionali
7,1
Network Internazionale di Ricerca
60,5
Risultati Occupazionali
32,3
Sostenibilità
54,8
COMPLESSIVAMENTE
26,8

5.0
1 recensioni
  • Contenuti 5.0
  • Metodologia didattica 5.0
  • Strutture e servizi 5.0
  • Costo del master 5.0
  • Sviluppo di competenze 5.0
  • Opportunità lavorative 5.0

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Laurea magistrale in Consumer Behaviour: Psychology Applied to Food, Health and Environment in sintesi:

Diventa un Esperto in Psicologia del Consumatore con il Master dell'Università Cattolica

Il Master in Consumer Behaviour: Psychology Applied to Food, Health and Environment dell'Università Cattolica del Sacro Cuore apre le porte a carriere in ambiti cruciali come promozione della salute, sostenibilità ambientale e innovazioni alimentari. Offrendo una formazione multidisciplinare, questo programma trasforma gli studenti in professionisti capaci di influenzare positivamente i comportamenti di consumo per un futuro più sano e sostenibile.

Obiettivi e Competenze Acquisite

  • Comprendere e modificare comportamenti a rischio per la salute
  • Collaborare con professionisti del settore alimentare, tecnologi, esperti di nutrizione e decisori politici
  • Accrescere le competenze metodologiche in ricerca qualitativa e quantitativa
  • Contribuire in contesti di prevenzione, consulenze aziendali e comunicazione sociale

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